mandag 30. desember 2013

Innflytting og jul i nytt hus.

 Fredagen før jul begynte vi den store jobben med å flytte ting inn opp til huset på Li og målet mitt om å flytte inn før jul ble oppfylt.Lørdag ble store ting som sofa,kjøleskap,vaskemaskin++ flyttet opp ved fantastisk hjelp av brødre,fedre og kamerater.I løpe av ettermiddagen var det et faktum; Vi  har flyttet!



 Kaos må man nesten rekne med når en skal gjennomføre en så stor operasjon,men jeg synes det gikk forholdsvis greit.Stua ble oppbevaringromme for det meste som kom inn med unntak av tingene som hadde sin plass rundt i huset.







Broderen min fikset internettet med en gang dataen kom i hus.Nettet her i huset er den største skuffelsen med det å flytte.Fordi det er fult i  alle sentralene rundt oss er vi nødt til å nøye oss med mobilt bredbånd.Dette høres gjerne ikke så ille ut i og med at Telenor skryter av sin gode dekning og 4g,men her har vi det dårligste av det dårlige.For å sette det litt i perspektiv så brukte jeg tre timer på å laste disse bildene opp igår og da i klar vær. Fant forsåvidt ut at dataen hadde hatt problemer med å lagre bildene da jeg var ferdig kl 01.15 så det måtte gjøres på nytt i dag.I dag har det blåst og vært surt ute noe som resulterte i at jeg brukte fra kl 10-15.00 med å laste opp bildene du ser her i dag.




Rommet til storesøster står klart for innflytting.Dette var en gang loftstua som ble delt i to. 


Storebror har fått rom av det som var garderobe og gang.De nye vinduene har ikke kommet enda,men rommet er tatt i bruk for det. Her er jeg og storebror i gang med å planlegge sjørøver-rom med sjørøverseng,skattekiste og mere til;-)




 Lillebror har også fått rom fra garderobe og gang tvers over storebrors rom. Disse rommene er ikke store,men greie nok enn så lenge.Veggene er kledd med ferdigmalte plater,taket panelt og det gamle tregulvet er beiset i drivved og hvitkalket beis. 



Rommet til lillesøster har gips og tapet på veggene,panel i taket og trestavs parkett på gulvet.



I stua sto juletreet fra lillejulaften og til i dag.





Ikke alle lysekronene mine har blitt tilkoblet strøm,derfor henger det noen ledninger her og der. 




Den grå veggen bak vedovnen er ikke helt  ferdig.Den skal få litt murpuss på seg slik at det ikke lenger er dype fuger mellom mursteiene.


Tv-kroken vår.


Litt pynt må til!Stjerna er fra Living og ja den er i den urbane stilen som på ingen måte er min stil,men den fikk være med meg hjem bare fordi jeg synes den var fin;-) . Husene har mamma laget av betong som hun har støypt i melkekartonger og kledd med gips,superkule synes nå jeg!!


Spisebordet har fått plass like ved siden av kjøkkenet.Bordet trenger noen strøk til med maling og beis,men er på god vei til å bli slik jeg ønsker.


Kjøkkenet er på ingen måte stort,men for oss fungere det nye mye bedre enn det som var i huset da vi kjøpte det.




Ei nydelig lerkegrein fra hagen til mamma og pappa har fått lys og julepynt på seg. Denne skal få henge en stund til,skal bare bytte ut julepynten med noe annet, er planen iallefall.


Sist,men ikke minst grunnen til at jeg feirer jul!

Fra krybben til korset gikk veien for deg,
slik åpnet du veien til himmlen for meg!

Får hive meg rundt og få ned resten av julepynten før kvelden kommer.

God ettermiddag!

Klem fra Cecilie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar